دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ |۲۷ صفر ۱۴۴۶ | Sep 2, 2024
امام جمعه گناوه

حوزه/ حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه جهان خلقت طفیل وجود پیامبر اکرم(ص)  است، گفت: خداوند عالم را به طفیل پیامبر(ص) خلق کرده و در جهان هستی مهم‌تر از آن حضرت وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه شامگاه یکشنبه در مراسم دهه آخر صفر در گناوه با تسلیت سالگرد شهادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: برترین پیامبر در میان انبیا الهی، وجود مبارک خاتم انبیا، حضرت محمد مصطفی(ص) است.

وی با بیان اینکه جهان خلقت طفیل وجود پیامبر اکرم(ص) است، یادآور شد: خداوند عالم را به طفیل پیامبر(ص) خلق کرده و در جهان هستی مهم‌تر از آن حضرت وجود ندارد.

امام جمعه گناوه، با بیان اینکه خداوند به پیامبر گرامی(ص) اسلام چهار لطف فرموده است، ابراز کرد: قرآن عظیم، خلق عظیم، فضل عظیم و ملک عظیم چهار موهبت خداوند به پیامبر اسلام(ص) است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: رحمت، اخلاق و صفات اخلاقی پیامبر(ص) جز سرشت و فطرت حضرت و با دوام است.

وی با بیان اینکه «فضل عظیم» به معنای مقام عصمت پیامبر(ص) از عنایات خداوند به آن حضرت است، گفت: ملک عظیم به معنای پادشاهی که خداوند به انبیا الهی عنایت می‌کند، به پیامبر اکرم(ص) عنایت فرمود و این پادشاهی با سلطنت بشری متفاوت و الهی است.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: اطاعت پیامبر(ص)، اطاعت خداوند و امر پیامبر امر خداوند است و خداوند این ملک عظیم را نه تنها به پیامبر بلکه به جانشینان حضرت عطا فرموده است.

وی تصریح کرد: امروز پادشاهی الهی و ملک عظیم از آن پیامبر و آل پیامبر(ص) است و این پادشاهی تا زمان امام عصر(عج) تداوم دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha